American Football

American Football ist eine vielseitige und ideale Mannschaftssportart, bei der für verschiedene Spielpositionen völlig unterschiedliche Spielertypen gebraucht werden.

Die Kurse finden in Kooperation mit den Red Knights Tübingen statt und richten sich sowohl an Anfänger als auch an Fortgeschrittene. In den ersten Wochen werden die verschiedenen Techniken von Grund auf vermittelt, so dass die Möglichkeit besteht, sich auf verschiedenen Spielpositionen auszuprobieren. Nach der Anfangsphase werden die Spieler nach und nach ins reguläre Mannschaftstraining integriert. Bei ausreichender Spielerzahl und Interesse werden wir am deutschen Hochschulbowl teilnehmen.

Die beiden ersten Termine sind verpflichtend. Wir bitten daher um Teilnahme oder entsprechende Entschuldigung. Die Football-Ausrüstungen werden zur Verfügung gestellt, Stollenschuhe (keine Metall-oder Schraubstollen) müssen selbst mitgebracht werden.

Die Teilnahmebestätigung bringst du einfach zu deinem ersten Training mit.

Kontaktperson: Jenny Trapp (jennytrapp@web.de)

Der Kurs  findet auch bei schlechten Witterungsbedinungen (z.B. Regen) statt, er entfällt lediglich bei Gewitter.

In den Semesterferien findet kein separater Kurs statt, aber Interessenten können sich gerne bei der Ansprechpartnerin melden und ins Vereinstraining reinschnuppern.

American football is a multifaceted and intense team sport that requires completely different types of players for various playing positions.

The courses are held in cooperation with the Red Knights Tübingen (check us out on Instagram or FB) and are aimed at both beginners and experienced players. In the first few weeks, the various techniques are taught from the ground up, giving players the opportunity to try out different playing positions. After the initial phase, players are gradually integrated into regular team practice. If there are enough players and interest, we will participate in the German University Bowl.

The first two training dates are mandatory as for any HSP course, otherwise we may give your spot away to someone on the waiting list. We therefore ask for a verbal or written excuse prior to practice, if you are unable to attend. Football equipment will be provided; cleated shoes (no metal or screw-in cleats) you must bring yourself.

Just bring the certificate of participation to your first training.

Contact person: Jenny Trapp (jennytrapp@web.de) Red Knights Tübingen Coach

The course will also take place in bad weather conditions (e.g. rain), it will only be cancelled in case of thunderstorms.

There is no separate course during the semester break, but interested people are welcome to get in touch with the respective contact person and get a taste of club training.