Stretch & Relax

In diesem Strechting-Kurs lernst Du, wie Du Deine Muskulatur geschmeidig und beweglich halten kannst. Im Alltag nehmen wir viele Schonhaltungen ein, die die Muskulatur verkürzen. Diese soll in diesem Kurs aufgedehnt werden. Mit entspannenden Mobilisations- und Dehnübungen beugen wir Rückenschmerzen, Haltungsschäden oder auch Sportverletzungen vor. Ebenfalls kommen wir zur Ruhe nach einem stressigen Alltag durch sanfte Bewegungen in den Feierabend.

In this stretching class you will learn how to keep your muscles supple and flexible. In everyday life we adopt many postures that shorten the muscles. In this course we will stretch them. With relaxing mobilization and stretching exercises, we prevent back pain, posture problems and sports injuries. Likewise we come to rest after a stressful everyday life by gentle movements into the end of work.

In addition to comfortable sportswear, you will need a mat or, if necessary, a towel.

1315Fr18:30-19:30GH26.04.-26.07.Harald Meurer